План дій потребує змін та доповнень - експерти

Громадськість поставила питання щодо необхідності нагального внесення змін до "Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини" для відповідності його сучасному стану.Павліченко

Голова Правління Української Гельсінської спілки з прав людини Олександр Павліченко зазначив: 

ндикатори, які визначені в Плані дій не мають бути лише метою, треба їх поєднувати із Стратегією. Наразі спільно з ПРООН розроблюються конкретні якісні та кількісні індикатори, згідно з якими можна буде визначати на скільки досягається саме та стратегічна мета, яка була поставлена."

Про це експерт повідомив на громадському обговоренні проекту розпорядження "Про внесення змін до Плану дій з реаізації Національної стратегії у сфері прав людини".

Також він наголосив на тому, що "виникають нові реалії, які мають бути враховані. Одна із таких, ну досить важливих тем - це наші люди, які знаходяться на захопленій території, і те, як їх навіт визначати. Хто це: заручник, полонений, особи захоплені терористами. Ці питання мають бути розв’язані в рамках цієї Стратегії. Це сіра неврегульована зона. Невирішення зараз цих проблем - може нам "аукнутися" потім ".

Салахова Яна

фото Центр інформації про права людини

Яна Салахова, Представництво МОМ в Україні, подала письмові пропозиції щодо внесення змін до Плану дій.

ПРОПОЗИЦІЇ ПО ВНЕСЕННЮ ЗМІН ДО ТЕКСТУ ПЛАНУ ДІЙ

Яна Салахова, Представництво МОМ в Україні

105. 3)  - переформулювати індикатор виконання та викласти  у наступній редакції:

111. 3) включення до категорій узагальнення судової статистики категорії справ щодо дискримінації - переформулювати захід 111. 3) та викласти в наступній редакції:

  • внести зміни до ККУ, передбачивши окремий склад злочину, пов’язаний з дискримінацією, необхідні для включення до категорій узагальнення судової статистики категорії справ щодо дискримінації (згідно з рекомендацією ДСА викладену у звіті МінЮсту за І квартал 2016 року);

  • Кабінету Міністрів за поданням Мінюсту визначити відповідальну установу за розробку законопроекту по внесенню змін до ККУ, необхідних для ведення статистики щодо справ по дискримінації серед яких може бути ДСА, Офіс Уповноваженого з прав людини тощо;

111. 6) запровадження збору статистичних даних та їх оприлюднення (звітність) щодо злочинів з мотивів нетерпимості - переформулювати захід 111. 6) та викласти в наступній редакції:

  • запровадження збору статистичних даних та їх оприлюднення (звітність) щодо злочинів з мотивів нетерпимості, у тому числі судової статистики, де мотив  нетерпимості розглядається як кваліфікуюча ознака;

  • Кабінету Міністрів за поданням Мінюсту визначити ДСА відповідальною за виконання заходу 111 6), а саме за розробку та ведення відповідної судової статистики у партнерстві з Головним слідчим управлінням Нацполіції України по статтям  67, 110, 115, 121, 122, 126, 127, 129, 300, які передбачають мотив ненависті як кваліфікуючу ознаку та статті 178,179,180,297, які можуть включати злочини проти власності, яка належить меншинам;

131. 1)  - переформулювати індикатор виконання заходу та викласти у наступній редакції:

  • у законодавстві визначено поняття інтеграції, її принципи, категорії мігрантів, які підпадають під інтеграційні заходи, сфери, у яких проводиться інтеграція, індикатори для оцінки успішності політики інтеграції, центральний орган виконавчої влади, відповідальний за формування та реалізацію політики у сфері інтеграції мігрантів;

133 5) – переформулювати індикатор виконання заходу та викласти у наступній редакції:

  • прийнято нормативно-правовий акт, який регулює питання міграційної амністії замість подано на розгляд Кабінету Міністрів України законопроект.

Старосольська

Також на засіданні про необхідніть внесення змін та доповнень звернула увагу експерт Українського  незалежного центру політичних досліджень Соломія Старосольська.

Зокрема вони винесли пропозицію розширення пункту 41 Плану дій "Заборона втручання держави у статутну діяльність громадських об’єднань, мінімізація втручання держави у створення, діяльність та припинення громадських об’єднань через реєстраційні процедури" .

«п. 41 Розроблення та подання в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Закону України «Про адміністративні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг») з метою передбачення можливості подачі громадськими об’єднаннями документів для реєстрації через центри надання адміністративних послуг та центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, запровадження процедури функціонування «єдиного вікна» для надання ознаки неприбутковості та реєстрації змін до відомостей про неприбуткові організації, створення сприятливих умов для реєстрації змін до відомостей про неприбуткові організації.

Законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України

IV квартал 2016 року

Мінекономрозвитку, Мін’юст, Мінфін»

На всі пропозиції громадськості заступник Міністра юстиції України Сергій Пєтухов зазначив, що "За результатами річного звіту ми проведемо більш змістовну зустріч або будемо висувати змістовні пропозиції саме щодо пунктів плану там, де треба додавати пункт, розширяти, змінювати через те, що за рік, до прикладу, змінилась ситуація".

 

Рекомендувати цей матеріал
X



 

забув пароль

реєстрація